Wednesday, March 11, 2009

DEMAM

salam....sian marissa...sabtu lps dia stat muntah2 n cirit birit...asal makan je muntah...nape ek???? sian dia...pastu ptg lak dh stat cirit birit...huhuhuuhuhuhuhuuu...sengsaranye ank mama...puasler mama ngan ayh dok lap muntah n tukar diapers utk elakkn melecet kat montot yg gebus tu...ekekekekekek...pastu esok paginya dh stat demam...dh lama rsnye marissa xkne demam...last ms kne admit ari tu...bln 12 kalu x silap...cuti sempena maulidur rasul, mama ngan ayah just dok umah je monitor marissa...tp mama suka le time demam kali ni...sebab mulut marissa yg comel tu byk cakap!!!!! ekekekekkekkk...

1/ time nk tdo ckp camni...mamaa...nk peyok (pelok)
2/ mama...jukkk (sejuk)
3/ peyok mama..peyok...nk idoooo (tdo)
4/ maaa...yak! yak! (berak)
5/ bat..bat..tan ubattt (ubat...makan ubat)
6/ buai maaa..(nk tdo buai)
7/ kit yot maaa...(sakit perut maa)
8/ nak tah..(muntah)
9/ kong ma kong...nk yok..(dokong ma dokong...nk peluk)
10/ do me mama (nk tdo same mama)

comel je kan dgr bdk kecit ckp mcm tu...hehehehheheh...sayang marissa...semoga cpr sembuh ye...ari ni mama anta je ke taska sbb xleh cuti dah...hope marissa makin sihat...AMIN...

10 comments:

zealvia said...

infection dari nesery kot..aritu pon ryn gitu..dok muntah bilah sampai lembik. tapi tak ceret beret kalo dlm hari yg sama tak benti kena drip lah..nasib baik ubat tu jalan sehari je muntah bilah. mudahan merisa cepat baik ye sayang.

-iLLa- said...

infection dr pembawakan mak dia..yg peknen..wakakkaka..weh aku gurau jerkk...musim r wehh...

zamarissa said...

xtau le zea...bdk kat neseri tu xde lak yg kne...dia xleh makan or minum susu...asik muntah je...spaikan dia xmo susu n mkn...minum air masak je...dok ckp tekak dia bengkak ckit..tu psl xmo mkn or minum...sedih aku tgk...pastu muntah pon spai muntah ijo sbb dh xde ape nk kuar...sib baik still aktif lg..ari ni aku tpaksa gak anto neseri sbb xde org blh jg...pesan le kat cikgu kat ctu soh monitor dia lbh ckit...pastu alert ble dia berak...tkt melecet trk lak montot tu...

zamarissa said...

xtau le zea...bdk kat neseri tu xde lak yg kne...dia xleh makan or minum susu...asik muntah je...spaikan dia xmo susu n mkn...minum air masak je...dok ckp tekak dia bengkak ckit..tu psl xmo mkn or minum...sedih aku tgk...pastu muntah pon spai muntah ijo sbb dh xde ape nk kuar...sib baik still aktif lg..ari ni aku tpaksa gak anto neseri sbb xde org blh jg...pesan le kat cikgu kat ctu soh monitor dia lbh ckit...pastu alert ble dia berak...tkt melecet trk lak montot tu...

zamarissa said...

illa....aku ckp mcm tu le kat hb...sian marissa...tlg mabokkn utk mama...hb aku gelak jer...pastu doa jgn spai 9 bln dh le...ekekekkekekek

zealvia said...

hah..yelah sama arr ryn kat nesery tak de plak budak lain muntah2..aku siap buat dtg check plak tu. aku pon heran tetiba je sakit..tetiba je baik..mcm tu arrr...

Faris Daniel said...

get well soon dear...aunty matun doakan....

♥ EeiNz ♥ said...

get well soon budak comeyy... ;)

warm welcome said...

salam perkenalan. sy forumner dari parenting@cari.com

hehe... jumpa kat gathering ye..

http://ceriterajuwita.blogspot.com/
-togeh

Ani said...

New stock arrived!! OshKosh, Mothercare, Carter's, Oilily...Grab yours while stock last!! http://eazyshop2u.blogspot.com/